Moi

lauantai 21. tammikuuta 2012

Vuohenjuusto-saksanpähkinä-broileri taikinassa ja suklaatryffeleitä

Huhhoijaa sentään. Koko päivän olen rehkinyt ja huhkinut metsämiehen lailla. Nyt on hyvä fiilis :) Mulle tulee huomenna vieraita kylään, niin piti laittaa kämppä kuntoon ja siistiksi. Tein ruokaakin valmiiksi. Miltä kuulostaa vuohenjuustolla ja saksanpähkinöillä täytetty broilerin filee taikinaan käärittynä?


Ensin pilkoin vähän sipuleita ja itkin katkeria krokotiilinkyyneliä. Sit vähän kuullotin niitä pannulla... 


Pihvit maustoin vähän pippurilla ja curryjauheella. Vähän meni arpomiseks, paljon tuota maustetta on sopivaa laittaa :P Yleensä mä oon aina tehny valmiiksi maustettuja broilerisuikaleita :) 


Sitte vaan taikinaa kaulimaan ja pihvilöiset sisään. Annoin pihvien ja täytteen hieman jäähtyä ensin, ettei täyte sula heti, enkä polta näppejä. Vuohenjuusto olikin tuollaista helposti levittyvää, mikä oikeastaan sopii suunnitelmiin oikein hyvin, se mitä aikaisemmin olen ostanut Lidlistä on sellaista kovaa kökkärettä. 


En oikein tiedä, sopiiko sipulit kuinka hyvin tuohon mikstuuraan, mutta laitoin nyt kuitenkin vähäsen tuonne reunaan. Kaiken päälle vielä hieman raastettuja saksanpähkinöitä. 


Taittelu osoittautui yllättävän haastavaksi, näistä ei nyt tullut ihan design-pihvejä :D 

Paistan ne sitten huomenna, kun vieraat ovat saapuneet. Muistaakseni ne pitää paistaa 200 asteisessa uunissa noin 20 minuuttia. 

Jälkiruokaakin tuli pyöräyteltyä: 




Osassa on suklaata ja osassa marsipaania. Marsipaanipallerot yksinkertaisesti pyörittelin sulassa suklaassa haarukan avulla. 


Suklaapalleroissa sekoitin voita, suklaata ja tomusokeria massaksi, annoin jäähtyä jääkaapissa hetken ja pyöräytin käsin palloja niistä. Hieman sotkuista puuhaa, mutta ehdottoman kannattavaa!


Halutessaan tryffeleitä voi maustaa vielä esimerkiksi kahvilla, rommilla, liköörillä, pähkinöillä tai mikä tahansa sattuu mieleen juolahtamaan. Valmiit pallerot voi päällystää valkosuklaalla, kaakaojauheella, tomusokerilla, pähkinärouheella, stösseleillä tai oikeastaan ihan millä vaan. 


Jos laiskottaa, eikä jaksa pyöritellä palleroita käsin, voi pehmeän massan laittaa jääpalamuottiin, ostin viime vuonna ikeasta sellaisia karhujääpalamuotteja. Niistä tulee ihanat nalletryffelit! :) 

Mut tiiättekste mikä mua nyt pännii ihan hulluna? Ostin ihania metallivärisiä ilmapalloja, tarkoituksena koristaa niillä kämppä juhlakuntoon. No, ne pahuksen pallot on niin tiukassa, etten saa niitä puhallettua! Melkein reväytin poskeni yrittäessäni! Pyh! :( Täytyy vissiin ripustaa tyhjät pallot seinälle. Jee. 

Kiltit tytöt menee nyt nukkumaan, mutta koska mähän en oo kiltti ikinä, niin ajon katsoa vielä hetken poliiseja, mun lempparisarja <3 


Pitäsköhän näin lauantain kunniaksi korkata vielä sidukka? 

Hei, oottekste jo päättänyt, ketä äänestätte? Mä en juurikaan seuraa politiikkaa, eikä mua oikeastaan voisi vähempää kiinnostaa moinen touhu. Mutta kyllä mun nyt äänestää pitää totta kai :) Ainoo vaan, että hakukoneet antaa mulle aivan päinvastaisia tuloksia... Täytyy tässä varmaan pikapikaa tehdä joku pikakatsaus politiikan uusimpiin juoruihin ja tutustua näihin tyyppeihin :P Sen jo tiedän, ketä en aio äänestää, jotain tietty tuokin... 

No mutta näihin mietteisiin toivotan hyvää alkavaa sunnuntaipäivää kaikille! :D 

1 kommentti:

  1. Mua kanssa huvitti nuo hitsin vaalikoneet, sain sieltä tuloksesi jotain ihan kummallista. Itse tiedän ja olen tiennyt koko ajan ketä äänestän. Eli helppo vaan kävellä paikalle ja laittaa ääni menemään :)

    VastaaPoista