Moi

sunnuntai 17. heinäkuuta 2011

Helsinki to Hannover osa I

No niin, täältä tulee lupaamani kuvapläjäys! :) Kerrottavaa tuli niin paljon, että on pakko laittaa useampaan otteeseen, pidän siis teitä vielä jännityksessä vähän aikaa... ;)

Lauantaiaamuna pieni mutta pippurinen seurue tapasi Viikissä koulun edustalla ja sullouduimme pieneen autoon. Perillä Tampereella meitä jo odotti lentokoneemme:

Tällaiselta se näytti sisältä:
(Ihan kuin ette olisi ennen lentokonetta nähneet :P )

Maisemia saksanmaan yltä. Oli vähän sumuista...

Matka meni aika jouhevasti ilman kummempia kommervenkkejä. Tosin aika meinasi vähän käydä tylsäksi, kun en voinut ottaa kirjaa mukaan painorajoitusten vuoksi... Onneksi kaverillani oli läppäri mukana, niin katselimme vähän Dr. Horriblea :)

Saksalaiset tulivat hakemaan meitä lentokentältä. Parin tunnin ajomatkan jälkeen olimme perillä Hannoverissa. Konkkaronkka oli kovin nälkäinen, joten kuullessamme sanan pizza syöksyimme kaikki keittiöön ja iskimme kiinni pizzantekoaineksiin.

Saksalaiset yrittivät kovasti toppuutella meitä, että menkäähän lepäämään, kyllä me teille ruokaa laitetaan, mutta meidän mielestä ruuanlaitto oli niin kivaa puuhaa, että lopulta saksalaiset seisoivat hieman hämillään keittiön ovessa ja seurasivat, miten me innosta puhkuen laitoimme pizzat valmiiksi.

Pizzat kyllä maistuivat! Iltapäivä menikin mukavasti rupatellessa ja uusiin kavereihin tutustuessa. Jälkiruuaksi saimme suklaamoussea, joka oli aivan TAIVAALLISTA ja näin ihanaa kakkua:

Myöhemmin iltapäivällä sitten lähtimme hostimme koteihin purkamaan tavaroita, ostamaan aamiaistarpeet viikolle ja valmistautumaan iltaa varten.

Illalla meitä odotti Irish pub ja naisten jalkapallon MM-kisat saksa-japani. Turha varmaan mainita kumman maan väreihin sonnuistauduimme lipuin, hatuin ja sotamaalauksin :)

Joku random tyyppi tuli myymään meille tällaisia saksalaisia erikoisuuksia:

Näitä pieniä pulloja pitää ensin koputella pöytää vasten muutaman kerran, sitten avataan se ja laitetaan korkki nenän päähän. Sitten pullo suuhun ja juodaan sellaisena. Hyvin hauskaa =)

Kannustuksistamme ja sotamaalauksistamme huolimatta Saksa hävisi hyvin tiukan pelin jälkeen :(

Sunnuntaina lähdimme kauniille järvelle lähiseudulla:

Pitkä laituri rantaa pitkin ja kävely pitkin kylää johdatti lopulta uimasaarelle.

Perillä odotti iso uimaranta, jäätelö ja banaanisuklaatäyteiset letut. Vietimme rannalla rentouttavan päivän, joka olikin tarpeen eilisen jälkeen. Pe-la yö oli mennyt pakatessa pikkutunneille asti ja lauantai oli ollut melko rankka matkustellessa... Jotenkin tämä päivä jäi mieleen erityisen hienona :)

Paikallista erikoisuutta, kalasämpylöitä piti heti testata. Itse söin ankeriasleivän ja yllätyin todella positiivisesti.

Hieman tutustuimme myös alueeseen, joka oli tyypillinen Pohjois-Saksalainen kalastajakylä. Kävimme myös kirpputorilla, josta saksalaiset saivat lähes väkisin viedä meidät takaisin autoihin ;)

Illan ohjelmassa oli Schützenfest, mutta siitä lisää ensi kerralla. Lisäksi kuvia lammas-/vuohisairaalalta, lehmäsairaalalta ja nähdäänpä ylösalaisin käännetty lehmäparkakin. Unohtamatta pakollisia turstiotoksia Hannoverin kaupungista, joten pysykääpä kanavalla!