Moi

tiistai 28. helmikuuta 2012

Tuhmat bakteerit

Huh, onpa ollut masentava päivä. Ei taas suju lukemiset yhtään ja labrassa bakteerit eivät yhtään käyttäydy niin kuin mä haluaisin :P 

Kaikki kuvat on otettu täältä (paitsi se alin)

Kuva

Mutta odottakaa vaan bakut, kyllä mä teidät vielä päihitän!! 

Kuva

Bakteriologian labrat huipentuvat nyt tällä viikolla pidettävään käytännön tenttiin. Meille annetaan jokin näyte X, josta pitää itse osata eristää bakteeri, viljellä se ja tehdä sille erinäisiä testejä. Tarkoitus olisi, että neljäntenä päivänä tiedetään, mistä tyypistä on kyse. 

Kuva

Tällainen omatoiminen työskentely on hurjan hauskaa, tunnen itseni ihan salapoliisiksi, kun saan tutkia näitä :) 

Kuva

Harmi vaan, että meidän lupaava teoriamme osoittautui tänään täysin vääräksi, kyse on jostain aivan muusta. Parin testin jälkeen, totesimme, että kaikki muutkin kanditaatimme ovat vääriä. Ollaan siis aivan hakoteillä, eikä enää yhtään tiedetä, mistä voisi olla kyse. Hmph, nää bakteerit haluaa kuitenkin vaan kiusata meitä opiskelijaparkoja... :)



Nyt pitäisi vielä lukea lisää, mutta tieto ei enää tartu päähän. Argh. Eilen olin sen sijaan tosi tehokas, luin eka koululla neljä tuntia, sitten tulin kotiin ja treenien jälkeen luin vielä pari tuntia lisää. Mä oon varmaan tehnyt liikaa hommia, näin viime yönä jotain tosi levotonta untakin bakteeriviljelmistä :D 

No, mutta nyt pitää mennä tonnne ulos kamalaan viimaan ja illalla olis vielä ompeluilta, jee! Päästään kuulemma kattoo joitain kirurgian videoitakin, jännää! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti