Moi

tiistai 15. marraskuuta 2011

Crazy shit and sparkling shampagne

CD4+, IFN-γ, CCL21, IL4, kuulostaako tutulta? Joo, mullekin tulee lähinnä mieleen TK2, HK1, EVL ja TVA. Koiraihmiset tietää, mistä puhun ;) 

 Kello 15.45 ei ole enää kaikkein tehokkain ajankohta oppimisen kannalta. 

Vasta mä oon reilu viikko sitten tullut sikalasta, mutta tuntuu, että siitä on jo ikuisuus. Niin paljon on ehtinyt tapahtua ja koko ajan on kauhea kiire ja kamalasti hommia. Mä luulen, että mä vaan toistan itseäni, vai valitinko samasta aiheesta jo ennen harjoittelua?! No mutta eipähän tule aika tylsäksi :) 

Nyt on alkanut immunologian ja virologian kurssit. Tavallaan jännää, kun vihdoinkin päästään asiaan! Virukset on niin paljon käytännönläheisempiä kuin ne kaikki sitruunahapposyklit ja pentafosfaasireitit, mitä viime vuonna päntättiin :P Ja jotkut virukset on aika söpöjä! 

Mutta niitä viruksia on niin kovin paljon ja sitten ne voi aiheuttaa ihan erilaisia tauteja eri eläinlajeilla tai samallakin lajilla voi olla erilaisia taudin muotoja tai tai tai... Mutta ulkoahan ne vaan on opeteltava :)



Koulua on ollut nyt aika paljon, nyt on tiistai ja olen jo aivan poikki. Tänään 14-16 luennolla meno oli ihan kuin perjantai-iltapäivällä ja olin aivan pää pyörällä... Onneksi immunologiassa on mukava opettaja, kovin kannustava ja yrittää parhaansa mukaan selittää asiansa meille ymmärrettävästi. Paljon myös kerrataan asioita uudelleen, tosi hyödyllistä tämäkin, kun yleensä opettajat aina olettaa, että me osataan kaikki täydellisesti yhden kuuleman perusteella ja on sitten ihan ihmeissään, kun kukaan ei vastaa hänen kysymyksiinsä... 


Ja jos siltikään ei tajua, niin mua ainakin auttaa nämä pikkulapsipiirrustukset. Mun luentoprujut on täynnä tällaisia! 

Mutta jotain ihmeellistä on tapahtunut. Mä olen nyt jostain syystä saanut lukumotivaatiota! :O Olen ollut tosi ahkera viime aikoina ja lukenut kaikki asiat läpi. Luennoillakin olen ruvennut pysymään enimmäkseen suht koht kärryillä, mikä ei todellakaan ole itsestäänselvyys. Mistähän olen moisen innon saanut?! Ja kauan se mahtaa kestää, on toinen kysymys :)


Mut hei, mä pääsin genetiikan tentin läpi! 

Lukemisen ja hajoilun lisäksi on tapahtunut mukaviakin asioita. Välillä on hyvä tehdä muutakin kuin istua kotona kirjojen ääressä... 


Hakumetsässä on tullut pyörittyä ja edistystä tapahtuu! Mikään ei ole niin rentouttavaa kuin maata kosteassa sammalikossa pressun alla ja kuunnella tuulen suhinaa kuusien latvassa... 

Etsi kuvasta ihminen
Viime viikolla järjestettiin legendaarinen A-tarjous. Kyseessä on siis kuutosten päättäribileet. Perinteisesti sen ovat järjestäneet ykköset jonkun teeman mukaan, johon kaikki pukeutuvat. Kutosille on oma sauna ja ruuat, lisäksi he järjestävät shown jossain vaiheessa iltaa. Alunperin juhla on ollut melko pieni tapahtuma, joka on vuosien varrella paisunut eläinlääkiksen suurimmaksi ja ehdottomaksi must-tapahtumaksi. 

Kutosten esitys: saints and sluts

Kuvamateriaalia on nyt aika vähän, pahoittelen... Teemana tänä vuonna oli rambo ja hienosti olivat tänäkin vuonna ykköset selvinneet siitä! 

Viikonloppuna menimme parin kaverin kanssa uuteen paikkaan. 

Kaksin käsin ei riitä, pitää olla kolme! 

Olimme ihan vaan parilla, mutta oih, oli kyllä hyvää! Perinteinen mansikkamargharita ei petä koskaan! Lisäksi maistoin jotain uutta, jossa oli mm. rabarberia, sekin oli ihanan raikas.


Oikeesti mä tykkään tuommoisesta sivistyneestä drinkkikulttuurista paljon enemmän kuin sellaisesta "mahdollisimman paljon mahdollisimman nopeasti" -mentaliteetistä :) 

No mutta se siitä, pienet tytöt menee nyt koisimaan, että jaksaa huomenna pirteänä englannintunnille. 
Ai niin, siitä tulikin mieleen kuukauden mehevin juoru: 

Tänään oli viimeinen ruotsin tunti!!!!!!


Tähän onkin hyvin lopettaa. Öitä kaikille ja niin edelleen... 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti